Oude machinisten versus jonge influencers

In de media is een flinke discussie uitgebroken over de laatste modeshow van ProRail. Huh, een modeshow van ProRail? Ja! Om het gevaar op het spoor te belichten.

Tientallen influencers waaronder toptalent Daelorian van der Kolk werden naar Amsterdam gelokt voor een zogenaamde modeshow. Daar bleek men alleen halve en gescheurde kleding te zien. Hier was sprake van een marketingstunt van ProRail om onder meer het aantal zelfmoorden op het spoor onder de aandacht te brengen. ProRail hoopt met deze campagne meer jongeren aan te spreken. Naast zelfmoord gaat het natuurlijk ook om gevaarlijk gedrag op of rond het spoor.

Voor de NS was met deze campagne de maat direct vol. Voor veel machinisten schoot de campagne in het verkeerde keelgat. Zij hebben nog steeds trauma’s en die onverwerkte trauma’s kwamen weer naar boven. Tegenover NOS spreekt machinist Ron Christiaanse er schande van. Hij heeft hele andere beelden bij gescheurde kleding.

Het lijkt erop dat we hier een nieuwe soap te pakken hebben. De oude machinisten versus de jonge influencers.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *